maandag 11 april 2016

Het omgaan met elektrohypersensitiviteit vindt ik net het ontwarren van een dikke knoop. Maar ik heb het idee dat ik het steeds beter in de greep krijg. Je moet m.i. uitzoeken wat er speelt op het niveau van je eigen gezondheid. Kost wel de enige moeite, maar dat gaat zich terug betalen.
Afgelopen zaterdag weer in Nederland geweest. We hebben ondermeer 's middags een lange fietstocht gemaakt in Capelle aan den IJssel en Rotterdam. Bijzonder om dat na al die jaren weer eens te kunnen doen. Geen last gehad van straling. Maar, de nacht daarop slecht geslapen (weinig geslapen en pijn in benen en armen). Hoe kan dat nu, vroeg ik me af. Juist omdat ik een aantal weken geleden niet van zulke klachten had na een dagje Rotterdam. En wat bleek? Het verschil zat 'm in de vitamine B12! De vorige keer had ik dagen daarvoor iedere dag een vitamine B12 injectie gezet en op de dag zelf nog eentje extra. Bij het bezoek afgelopen zaterdag was het 2 dagen geleden dat ik de laatste injectie had genomen. Ik had gedacht dat ik daar genoeg aan zou hebben, ook voor het bezoek aan Rotterdam. Bleek dus niet het geval te zijn. Zaterdag op zondagnacht dus klachten en na de vitamine B12 injectie waren die na een aantal uren verdwenen. Dit betekent dus voor mij dat ik standaard een vitamine B12 injectie neem als ik naar Nederland ga. Ik vermoed toch wel een sterke samenhang tussen een vitamine B12 tekort en elektrohypersensitiviteit.

13 april
Tja, de knoop ontwarren, niet enkel t.a.v. de ehs maar natuurlijk ook m.b.t. mijn algehele gezondheidssituatie. In het kader van de voorbereiding op het bezoek aan de internist in juni dit jaar, ben ik bezig de B12 injecties, en orale inname van B12, B6, Betaine en foliumzuur te registreren. Inclusief de ernst van de klachten. In een werkblad van Excel gezet, was even puzzelen, maar het geeft voorlopig wel wat overzicht. Ik ben  ook wel een beetje geschrokken, want ik vrees dat ik om de dag B12 moet injecteren. De evaluatie van 1.5 maand registratie staan hieronder:

Evaluatie B12 injecties op 13 april
1. maand maart weinig klachten
2. maand april tot aan 13 april veel meer klachten dan in maart
3. in maart iedere dag B12 i.m., van 1 april tot 12 april 3 x B12 i.m.
4. vanaf 13 april proef met om de dag B12 i.m., evaluatie eind april
5. relatie B12 tekort en ehs vooralsnog onduidelijk

1 opmerking:

  1. Vitamine B12 en ehs is een logische relatie omdat vitamine B12 ook als antioxidant blijkt te werken want daarvoor gebruik ik het namelijk. Vitamine B12 voert sneller afvalstoffen af uit je lijf. Straling is een vorm van vervuiling dus ook vergiftiging en als je meer antioxidant gebruikt, raak je dus sneller afvalstoffen kwijt. Dat dat dus oplucht is eigenlijk logisch. Ik gebruik ook glutathion per infuus omdat de aanmaak daarvan verlaagd kan zijn als je chronisch ziek bent. Dat werkt ook als antioxidant. Als je te weinig aanmaakt, word je ook erg moe namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen