donderdag 18 maart 2021

Goede ervaringen met aminozuren en rizol zetta bij ehs klachten  

Glutathion is de brandstof waar alle cellen in het lichaam op draaien. Ik ben in 2013 behandeling geweest bij dr. J. Mutter in Duitsland. Ik heb ook verschillende boeken van hem in mijn boekenkast staan die ik als naslagwerk gebruik. Volgens dr. Mutter is ëén van de oorzaken van chronische ziekten een tekort aan essentiële voedingsstoffen. Vaak is er een chronisch tekort aan glutathion. Ik ben zelf in Duitsland begonnen met extra stoffen in te nemen die nodig zijn voor de vorming van glutathion. Ik ging dit met name gebruiken als ik uitstapjes ging maken naar een stad. Ik reisde dan met de bus naar die stad, huurde daar een fiets en reed vervolgens naar de Rijn. Ik was de hele dag op stap en nam de aminozuren mee in 4 porties. Ingepakt in bakpapier, dicht geplakt met tape. Ik maakte een tijdschema zodat ik regelmatig (om de 3 u ongeveer) innam. Ik nam ook een fles water mee, om de aminozuren in op te kunnen lossen. En dit bleek enorm goed te werken. Ik had voldoende energie om de dag door te komen. Ik gebruik dit nog steeds regelmatig. 

Inhoud van de porties aminozuren:

- 1000 mg glutamine (info uit de boeken van dr. Mutter: energiedrager en belangrijk voor het slijmvlies van de dunne darm, het immuunsysteem en de opbouw van spieren. Samen met cystein en glycine vormt glutamine het belangrijke, lichaamseigen antioxidans glutathion. Aanbevolen dagdosering: 0.5 - 40 gr.)

- 1000 mg acetyl cystein (bevorder het immuunsysteem, belangrijk voor lichaamsopbouwende (anabole) processen, beschermende factor voor de binnenwand van bloedvaten, voor de opbouw van huid en haar. Aanbevolen dagdosering: 0.5 - 4 gr.)   

- 750 mg menthionine (speelt een onderscheidende rol bij het regelen en aflezen van dna informatie, is belangrijk bij de vorming van lichaamseigen stoffen voor het functioneren van de zenuwen en voor het functioneren van het hormoonsysteem. Aanbevolen dagdosering: 500 - 1500 mg)

- 1000 mg taurine (niet zozeer voor de vorming van glutathion, maar had andere belangrijke functies. Aanbevolen dagdosering: 0.5 - 6 gr.)

Ik verwijs voor verdere informatie naar dit boek van dr. Mutter, het zit heel goed in elkaar, zeer praktisch, in Duits, maar geen hoogdravende wetenschappelijke taal. https://www.amazon.nl/Lass-dich-nicht-vergiften-Schadstoffe/dp/3833824999




Hier kun je het boek bekijken: https://www.gu.de/?wpdmdl=157486

De aminozuren in poedervorm kun je krijgen op het internet, verder heb je ook een weegschaaltje nodig.

Rizol zetta

Ook dit middel geeft een boost aan je energie. Je moet hier heel rustig mee beginnen. 1x 1 druppel per dag, eerst uitbreiden naar 3 x 1 druppel en dan verder opvoeren. Als je hier sterk op reageert dan heel langzaam opvoeren. Bv. dag 1 t/m dag 4: 1 x 1 druppel, dag 5 t/m dag 10: 2 x 1 druppel etc. etc. Oplossen in koud water. Je moet wennen aan de smaak, het is nogal apart. Te krijgen bij: https://shop.agdb.de/search?sSearch=rizol

In het volgende bericht wordt meer informatie gegeven over de werking van rizole.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten