woensdag 24 juni 2020

Hoe ernstig zijn de klachten als je elektrohypersensitief  bent(en een chronische lyme hebt èn vergiftigd bent met zware en lichte metalen)? 

Deel 1.

Bij mij zijn de klachten behoorlijk ernstig geweest. Ik heb daar verder nooit uitgebreid over geschreven. Op het moment heb ik weinig klachten. Dankzij het wonen op een stralingsarme plek, lyme behandeling en behandeling om zware metalen te verwijderen. Zodra ik in een omgeving kom waar teveel straling voor mij is, kunnen de klachten weer hevig worden. Of ik krijg de dag erna de rekening gepresenteerd.

Ik wil nog een kanttekening plaatsen bij de klachten. Er is bij mij, naast de elektrohypersensitviteit, tevens sprake van een ernstige vergiftiging met zware en lichte metalen èn een chronische lyme. De klachten, die ik al jaren heb, hebben met die 3 factoren te maken. Het gaat dus niet enkel om stralingsgerelateerde klachten. Dat zou een simplistische opvatting zijn. Het is ook zo dat de klachten verergeren als ik teveel straling over mij heen krijg. Ik kan om die reden niemand in de buurt velen die een smartphone heeft. Overigens is er een verband aangetoond tussen straling en virulentie van ziekteverwekkers. Concreet voorbeeld: straling van een smartphone fokt de lyme bacteriën op, net als bij alle andere virussen e.d. die bij de lyme horende coïnfecties meespelen. Dus, ik kijk wel uit voordat ik een contact met iemand aanga. Dit zou mijn gezondheid schaden en daar pas ik voor.

Wanneer je zware metalen in je hoofd hebt (dankzij de amalgaam die ik in mijn gebit had) ben je een wandelende antenne die de straling oppakt en je ziek maakt. Ook als je al je amalgaam hebt laten verwijderen, zit er nog grote hoeveelheden zware metalen in je hersenen Vanaf dag 1 dat de 1e amalgaam vulling werd ingezet, gaan de giftige kwikzilverdampen direct in de hersenen. En de tandartsen ontkennen dit meestal. En dat terwijl het wetenschappelijk bewijs hiervoor rond is.

Ik vind het schandelijk dat ik, en met mij velen, geen recht hebben op een gezonde leefomgeving en verantwoorde medische zorg. Hebben wij soms geen grondrechten net al iedere andere burger?? Stralingsvrije woongebieden zijn noodzakelijk, net als vergoedingen voor stralingswerende maatregelen. Verder betaal ik iedere maand zorgpremie, maar heb ik daar geen profijt van. Gezondheidszorginstellingen zijn voor mij vanwege de straling niet toegankelijk. Ik geef al jaren kapitalen uit om de lyme te behandelen en de zware metalen te verwijderen.

Elektrohypersensitieve mensen hebben vaak lyme en een vergiftiging met zware en lichte metalen. Effectieve behandelingen zouden op deze terreinen door de overheid vergoed moeten worden. En de overheid zou moeten erkennen dat hier sprake is van een ernstig ziektebeeld, zodat artsen kunnen gaan onderzoeken en evt. behandelen. Daarbij hoort ook vergoeding van geneeskrachtige kruiden voor de behandeling van lyme. En vergoeding van behandeling bij Duitse artsen/ metaaltoxicologen om de zware metalen te laten verwijderen. Want daarover is in Nederland geen kennis.

Tja zegt de overheid, Duitsland is honderden kilometers ver weg, wat daar gebeurt is de ver van mijn bed show. En ik hoef als arts niet op de hoogte te zijn van wat gif met een mens doet, want ik hoef miin vakkennis niet bij te houden. Twee van die onhoudbare statements: dat is natuurlijk grote onzin. Wel heel makkelijk om het zo af te wentelen op de mensen die ziek zijn: ze moeten het zelf maar oplossen. Helemaal gemakkelijk, grof en mensonterend is het om elektrohypersensitieve mensen als  'gestoord' of hypochonder te betitelen. Want dan kun jij lekker doorgaan met je smartphone, routers, wifi etc. etc.Dan ben je er niet voor verantwoordelijk dat je je zieke medemens nog meer pijn aandoet. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten